נראה שהחורף הגיע – ועם זה גם השימוש ברטינול!

אז כמו שזה נראה, החורף סוף סוף הגיע לישראל (אם אפשר לקרוא לזה חורף 🙂 ) והשימוש ברטינול בעיצומו!

אנחנו שומעות על זה, קראות על זה, ממליצות על זה – אבל מה זה בדיוק רטינול ואיך משתמשים בו?!

מה זה רטינול?

רטינול הוא נגזרת של רטין – A (משחה שקונים עם מרשם רופא). בוא נתחיל מזה שהוא אחד מהחומרים שהגודל שלו קטן מספיק כדי להחדיר ולהשפיע על שכבות הפנימיות של העור כמו הדרמיס, שמכיל את הקולגן והאלסטין.

רטינול הוא סוכן אמיתי לאנטי-אייג’ינג – הוא לא רק מעודד קילוף והשלה של תאים מתים, אלא גם מזרז את קצב ההתחדשות של תאים חדשים ובריאים. תהליך חידוש התאים נהיה איטי יותר עם השנים, ולכן פעולה זו מאוד חשובה!

חוץ מהשפעה על תאים חדשים ומיצוק העור, הרטינול מצליח לפרק מלנין (היפר פיגמנטציה), מצמצם נקבוביות וגם מעדן קמטוטים וקמטים.

נשמע אלוהי נכון? אז קבלו עוד – רטינול גם עוזר בטיפול באקנה ובצלקות ופועל בתור אנטי אוקסידנט מושלם!

באיזה רטינול להשתמש?

RetinA – Tretinoin: המקור של הרטינול אך חזק הרבה יותר – אמור לגרום לקילוף ואדמומיות משמעותית! מומלץ להשתמש לתקופה מסוימת ואז לקחת הפסקה, כי שימוש יתר עלול לגרום לעור להיראות דהוי. מומלץ להתחיל את השימוש בצורה מאוד איטית.

Retinyl Palmitate: נגזרת של רטינול המעורבת עם חומצה פלמיטית שצריכה לעבור תהליך עיבוד לרטינול בלבד ואז לחומצה רטינוית בתוך העור. מכוון שהחומר צריך לעבור כל כך הרבה שלבים, הוא פחות חזק מרטינול טהור. צורת הרטינול הזאת מתאימה יותר לאנשים עם עור רגיש או אדמומי (או פשוט לנשים שאוהבות להתחיל עם חומרים עדינים יותר עדינים… אך אל תחשבו שהמרכיב הזה לא פעיל!)

Retinol: זה המרכיב אם אתן מעוניינות במוצר פעיל ביותר! הרטינול רק צריך לעבור את תהליך העיבוד לחומצה רטינוית ואז הוא משפיע מהר יותר וחזק הרבה יותר!

כמה אחוז רטינול מומלץ שיהיה בתכשיר?

קיימים תכשיר עם אחוז רטינול של 0.15% עד 2% (רמה מאוד גבוהה!). בעיקרון מומלץ ברוב המקרים לבחור ב-0.4%.

כללים לשימוש ברטינול:

1. אסור בתכלית האיסור להשתמש בתכשיר בזמן היריון.

2. חובה להשתמש בתכשיר הגנה מהשמש (לפחות Spf  30) באופן יומיומי. רטינול הוא חומר פוטו סנסטיבי (רגיש לשמש) ויכול לגרום להיפר פיגמנטציה ולכן יש למרוח אותו רק בלילה

3. חפשו תכשירים בצנצנות או בבקבוקים כהים. זה שומר על יציבות החומר הפעיל – ואנ רוצות שזה יהיה פעיל 🙂

4. לא לשכוח למרוח קרם לחות מעל הרטינול! הרטינול הוא חומר מהמם, אך הוא גם מאוד מייבש. אתן כבר יודעות שעור מיובש נראה זקן, עייף וכל מה שאנו לא רוצות, אז כדי למנוע זאת ולקבל את עור זוהר, חובה שהעור יהיה לח מאוד!

5. פחות זה יותר! רטינול הוא חומר שבאמת מומלץ להשתמש במעט ממנו. מריחת יתר עלולה לגרום לאדמומיות וקילוף העור (בקיצור סיוט)!

6. הרטינול לא מתאים לכולןכולנו רוצות להשתמש בחומרים הכי חזקים, אך ישנם סוגי עור שלא מסוגלים להתמודד עם השפעת החומרים האלה. אם הרטינול אגרסיבי מדי לעור שלך, עלול להיגרם נזק גדול לעור. ניתן לעשות פעולות אנטי אייג’ינג וחידוש העור עם הרבה חומרים פעילים אחרים כגון: חומצות, הורמון גדילה, ויטמינים, תאי גזע ועוד!

אז במה אני משתמשת?

PCA – INTENSIVE AGE REFINING TREATMENT – 0.5% PURE RETINOL NIGHT

כמו שאתן יודעות, אני מאוד אוהבת את התכשירים של החברה הזאת!

התחלתי את השימוש בו לפני כשלושה שבועות (קשה לי לחכות!). בהתחלה השתמשתי בו פעמיים בשבוע ולאט לאט עליתי ללילה כן/לילה לא. עכשיו אני כבר משתמשת בסרום כל לילה מתחת לקרם לחות עשיר (שעדיין מתאים לעור מעורב).

המרקם של הסרום לא היה כמו שציפיתי – הוא מזכיר יותר קרם מאשר סרום.

intensive age treatment

אני משתמשת בכמות קטנה בלבד, בגודל של אפונה, אפילו שזה מרגיש לי כמות מזערית. אני יודעת שזו כמות מספקת כי אחרי שניסיתי קצת יותר (כן, אני עושה ניסיונות 🙂 ), התחלתי לראות קילופים בעור ומיד נרגעתי עם הכמויות!

כשאני מסתכלת במראה אחרי יום ארוך בעבודה אני יכולה לראות שהעור כבר לא מהמם כמו שהיה בבוקר (לצערי ישנם לעתים קמטוטים הנראים לעין. אני מורחת את הסרום בלילה ובבוקר קמה עם פנים חלקות, אז מבחינתי הוא ווינר רציני. מומלץ מאוד!

יש גם גרסה לעור שמן, בעייתי או פוסט אקנתי, שעובדת יותר על חידוש העור וטיפול בצלקות ובפיגמנטציה.

redbook-may2012_large

INTENSIVE AGE REFINING TREATMENT 0.5% PURE RETINOL NIGHT SERUM
Water, Cyclopentasiloxane, Glycerin, Butylene Glycol, Polyacrylate-13, Allyl Methacrylates Crosspolymer, Dimethicone, Phenoxyethanol, Polyisobutene, Polysilicone-11, Vigna Aconitifolia Seed Extract, Polysorbate 20, Retinol, Caprylyl Glycol, Panthenol, Lecithin, Glycerophosphoinositol Lysine, Ethylhexlglycerin, Disodium EDTA, Hexylene Glycol, Sodium Citrate, Superoxide Dismutase, Decyl Glucoside, Sodium Hyaluronate, Phytosterols, Tocopherol, Tocotrienols, Oryza Sative (Rice) Bran Wax, Squalene
 
 
INTENSIVE CLARITY TREATMENT 0.5% PURE RETINOL NIGHT SERUM
Water, Hamamelis Virginiana Water, Caprylic/Capric Triglyceride, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Allyl Methacrylates Crosspolymer, Alcohol, Gluconolactone, Retinol, Polysorbate 20, Maltodextrin, Sodium Benzoate, Lactic Acid, Dipotassium Glycyrrhizte, Glycerin, Phytic Acid, Bakuchiol, Vigna Aconitifolia Seed Extract, Penylethyl Resorcinol, Syringa Vulgaris, Leaf Cell Culture Extract, Arginine, Sodium Citrate, Ascorbic Acid

Leave a comment